Wil jij als Junior Field Service Engineer Duitsland ondersteuning bieden aan onze dealers en bijdragen aan de verkoop via ons dealernetwerk? Solliciteer dan nu op de rol van Junior Field Service Engineer Duitsland!
In deze rol bied jij technische ondersteuning aan dealers en klanten, veelal op de dealer- of klantlocaties in Duitsland. Je maakt onderdeel uit van het Aftersales team, waarbij je nauw samengewerkt met de collega’s uit Roeselare en Winsum. In deze functie rapporteert je aan de Aftersales Manager in Roeselare (België).
Als junior field service engineer Duitsland word je na een grondige inwerkperiode het aanspreekpunt voor onze lokale dealers in Duitsland.
Door intensief contact en geregeld aanwezig te zijn bij de dealers en klanten ondersteun je hen op gebied van:
- Product configuratie (naleveren opties, efficiënte afstelling machine)
- Technische vragen (opstarten, herstelling, preventief onderhoud, garantie)
- Wisselstukken (correct gebruik wisselstukboeken en schema’s, voorraadbeheer)
- Klantenbinding (klantenbezoek met dealer, aanwezigheid op opendeurdag en beurzen)
- Hiervoor werk je nauw samen met je directe collega en ons salesteam.
- Verder ben je ook betrokken bij korte service opdrachten wereldwijd, technische training en helpdesk. Je verzorgt de terugkoppeling richting R&D met betrekking tot ontwikkelingen binnen jouw regio.
Wij zijn een bedrijf met een lange traditie die zichzelf telkens opnieuw weet uit te vinden en aan te passen aan de veranderende wereld om ons heen. Op dit moment investeren wij volop in een duidelijke strategie en bijbehorende vernieuwingen om onze organisatie te professionaliseren en klaar te zijn voor de toekomst.
Wat bieden wij:
- Een marktconform salaris met uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden (C.A.O. Metalektro o.a. 40 vrije dagen), een lease-auto en telefoon.
- Een no-nonsense bedrijfscultuur met ruimte voor eigen initiatief, inspirerende multidisciplinaire teams en-soms onverwachte- ontplooiingskansen;
- Een internationaal groeiend bedrijf dat mogelijkheden biedt voor persoonlijke ontwikkeling;
- Een gevarieerde job in een jong en dynamisch Serviceteam;
- Je staat er nooit alleen voor. Ervaren collega’s binnen Service en R&D delen hun kennis met je en leren je de knepen van het vak;
- Een omgeving waarin innovatie (vernieuwend denken), betrouwbaar (constante kwaliteit leveren en afspraken nakomen), met de klant economisch meedenken en prettig samenwerken onze bedrijfswaarden zijn.